مين فينا مش بيحتاج الدعاء:) Asadaa
مين فينا مش بيحتاج الدعاء:) Asadaa
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول
قال رسول الله صلى الله عليه وسلم "الدال على الخير كفاعله" وروي عنه قوله "من دل على خير فله مثل أجر فاعله‏" ساهم معنا في نشرمنتدى سلسبيل الجنة لتحصل على الأجر والثواب إن شاء الله تعالى، واعلم أخي المسلم إن ذلك هو تأدية لواجب الدعوة إلى دين الله، وما أحوجنا في هذا العصر أن ننشر دين الله تعالى بصورته المعتدلة الصحيحة التي ورثناها عن نبينا صلى الله عليه وسلم فيا أخي الزائر الكريم سجل معنا نصرة لله ورسوله، ولا تحرم نفسك هذا الأجر العظيم، فضع يدك بأيدينا وشارك معنا ولو بموضوع تجده في ميزان حسناتك يوم القيامة و تقبل الله منا ومنكم وجزاكم الله كل خير سبحان الله وبحمده ، عدد خلقه ، ورضى نفسه ، وزنة عرشه ، ومداد كلماته
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 3 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 3 زائر

لا أحد

أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 273 بتاريخ الجمعة مارس 12, 2010 11:30 am
المواضيع الأخيرة
» أختكم في الله
مين فينا مش بيحتاج الدعاء:) Emptyالأربعاء أبريل 13, 2011 2:38 pm من طرف طالبة الجنة

» هذا هو حكم الصداقة بين الشباب و البنات
مين فينا مش بيحتاج الدعاء:) Emptyالأربعاء أبريل 13, 2011 2:36 pm من طرف طالبة الجنة

» مقطع رائع لفضيلة الشيخ عمر عبد الكافي
مين فينا مش بيحتاج الدعاء:) Emptyالثلاثاء نوفمبر 09, 2010 8:57 pm من طرف طالبة الجنة

» على قدر إيمانك على قدر نورك
مين فينا مش بيحتاج الدعاء:) Emptyالثلاثاء يوليو 06, 2010 9:42 pm من طرف طالبة الجنة

» لماذا كانت الصلاة نعمة من الله ؟
مين فينا مش بيحتاج الدعاء:) Emptyالثلاثاء يوليو 06, 2010 9:38 pm من طرف طالبة الجنة

» اللهم اجعلنا من البارين بوالدينا في حياتهم وبعد مماتهم.. آمين ياحي ياقيوم
مين فينا مش بيحتاج الدعاء:) Emptyالإثنين يوليو 05, 2010 8:00 pm من طرف طالبة الجنة

» حكم أعجبتني
مين فينا مش بيحتاج الدعاء:) Emptyالإثنين يوليو 05, 2010 7:56 pm من طرف طالبة الجنة

» الرقيه الشرعية من السنة النبوية
مين فينا مش بيحتاج الدعاء:) Emptyالخميس يوليو 01, 2010 9:39 pm من طرف طالبة الجنة

» ــلاثـــون نهيـــاً شــرعيـــــاً للنســــــــاء
مين فينا مش بيحتاج الدعاء:) Emptyالخميس يوليو 01, 2010 9:22 pm من طرف طالبة الجنة

» لا تقنطوا من رحـــمـــة الله - روعة
مين فينا مش بيحتاج الدعاء:) Emptyالثلاثاء يونيو 29, 2010 9:06 pm من طرف طالبة الجنة

أناشيد

Get Your Own Player!

أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
طالبة الجنة - 617
مين فينا مش بيحتاج الدعاء:) I_vote_rcapمين فينا مش بيحتاج الدعاء:) I_voting_barمين فينا مش بيحتاج الدعاء:) I_vote_lcap 
شهد - 172
مين فينا مش بيحتاج الدعاء:) I_vote_rcapمين فينا مش بيحتاج الدعاء:) I_voting_barمين فينا مش بيحتاج الدعاء:) I_vote_lcap 
hend - 51
سيف الاسلام - 44
اختكم في الله امل - 37
اهنيدة - 30
امة الله - 25
السواقي - 21
omrisaber - 18
عبد الله - 17
اذكار و ادعية
Anachid Diniya Atfal

مين فينا مش بيحتاج الدعاء:)

كاتب الموضوعرسالة
طالبة الجنة
مدير
مدير
طالبة الجنة

مين فينا مش بيحتاج الدعاء:) Empty
مُساهمةموضوع: مين فينا مش بيحتاج الدعاء:)   مين فينا مش بيحتاج الدعاء:) Emptyالأربعاء مايو 20, 2009 7:35 pm

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كلنا بنحتاج الدعاء

في الخير بنحتاج الدعاء وفي الابتلاء بنحتاج الدعاء

طيب بما إننا قلب واحد

وإني أحتسب عند ربنا إن فيه ناس من الموجودين في الجروب إن شاء الله من المستجابة دعواتهم لإنهم مع ربنا وبيحرصوا على طاعته

فكرة .. شوفتها فى جروب بنحبك يارب ..وعجبتنى جدا بصراحة ..وحبيبت ننفذها فيها احنا كمان..

الفكرة بتقول ..

(ان كل واحد يدخل يقول ياجماعة مثلا عندي امتحان... ادعوا لي

ياجماعة عندي مشكلة فى شغلي... ادعوا لي

وهكذا... اولا نخلي الناس تهتم ببعض وتحس كمان ان فيه غيرها مهتم بيها)

والفكرة ليها أصل في السنة وعند الصحابة والتابعين زي ما هقولكم في الآخر

فيه كام طلب صغيرين بس

*إن اللي يطلب الدعاء يدعي لنفسه هوا كمان

*إنه يعلق قلبه باستجابة ربنا للدعاء مش بدعاء الناس نفسها ليه

*إن اللي يوافق على الموضوع يدعي لكل اللي بيطلبوا الدعاء ولو في ساعتها

*مش لازم الدعاء يكون بالكتابة..لكن لو كان في جزء منه بالكتابة ياريت لإنه بيطمن اللي طلب الدعاء إن فيه ناس معاه

وأنا أتعهد من الوقتي
إن أي انسان هيطلب الدعاء في الموضوع ده
وانا أِشوف دعاؤه
إني أدعيله من قلبي وفي الأوقات المرجو فيها الإجابة كمان
لعل ربنا يغفر لي
http://sal92-girl.starac2008.net

صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-